Monday 23 September 2013

Wang,modal...

Entry kali ni mengenai keperluan wang dan modal perniagaan. Inspirasi tajuk ini timbul bila aku melayari website Majalah.com

Bila kita lihat iklan dari ahli Majalah.com ini, ada yang mengiklan bertujuan memohon bantuan wang, ada yang memerlukan funder untuk bisnes dan lain-lain.

Mengenai bantuan wang segera, disini ada pihak yang menawarkan pinjaman peribadi di laman web ini.
Tapi belum tentu kamu yang memerlukan wang ini layak memohon atau memenuhi syarat-syarat permohonan. Nyata, keinginan untuk dapat wang tersebut GAGAL.

Apa kata, selain memikirkan untuk meminjam.. kamu lihat iklan lain yang boleh bantu untuk dapatkan wang. Tapi caranya agak sukar dan memerlukan lebih effort. Contohnya, peluang berniaga secara dropship.
Tanpa modal, kamu juga boleh berniaga. Yang penting, usaha mesti KUAT.

Jika keperluan kamu untuk meminjam adalah untuk membeli sesuatu pula, apa kata gunakan kemudahan AEON Credit Service. Jangan berhutang terlalu lama untuk beli sesuatu barang yang berharga bawah RM 3000. Nanti tak berbaloi. Faedah disini adalah jika bayaran ansuran bulanan dilakukan secara berjadual, AEON Credit ada menawarkan Cash Express berdasarkan track record bayaran yang telah dibuat.
Semuanya mengambil masa. Kamu tidak akan dapat duit secara mudah dan cepat.

Untuk memulakan perniagaan, mulakan dari bawah jika kemampuan modal itu kecil.. lalala

No comments:

Post a Comment